پر بیننده ترین مطالب

جمع

اطلاعیه

اطلاعیه کنگرۀ ملیت های ایران فدرال ، فاجعۀ انفجارمعدن ذغال...

سپاه پاسداران منشاء خشونت و فساد در ایران و جهان است

مجلس عوام کانادا ماه گذشته به اتفاق آرا به...

در روز جهانی نه به اعدام، خواهان توقف هرگونه استفاده از مجازات اعدام هستیم قتل حکومتی که از آن به عنوان اعدام یاد میشود، سلاحیاست که رژیم جمهوری اسلامی ایران  از آن در جهت ارعاب و سرکوب مخالفان به خصوص در میان اتنیک های گوناگون ملیتی و عقیدتی در ایران بهره میبرد. 

اجرای این حکم نه تنها حق اساسی  هر انسان که همانا زیستن است را از شهروندان سلب می کند، بلکه با ابتدایی ترین ارزش‌های انسانی حقوق بشری نیاز  در تضاد است. 

گرچه رژیم جمهوری اسلامی ایران هیچ باکی  از قتل و گرفتن جان انسان ها ندارد، اما این رفتار غیر انسانی هیچگاه بازدارنده انسان های آزادی خواه و نیازمند به ادامه زندگی نبوده و فقط باعث شده است تا دادخواهان خون این افراد با عزمی استوار تر  برای سرنگونی این رژیم در مسیر  آزادی گام بردارند. 

با توجه به این که  اعدام های 45 ساله هیچ هزینه ای برای رژیم جمهور اسلامی  ایران در جامعه جهانی نداشته است و کشورهایمدعی حقوق بشر، در ازای نفت سیاه چشمشان را بر خون سرخ اعدامی ها بسته و ھمچنان می بندند، مسئولان این رژیم  با گستاخی هر  چه بیشتر به این ماشین  کشتار، روزانه سرعت می بخشند  و هر لحظه بر تعداد اعدامی ها می افزایند .

“کنگره ملیت های  ایران فدرال” و “همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران با محکوم‌ کردن  اعدام ھا در ایران که قتل هایحکومتی  رژیم جمهوری اسلامی  ایران ” اند، از همه ی نھادھای فعال در میدانهای  فعال “نه به اعدام” پشتیبانی بدون قید و شرط خود را اعلام می نمایند  ۔ 

کنگره ملیت های  ایران فدرال

*همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران

(*ائتلاف سیاسی متشکل از چهارده حزب، سازمان و جریان سیاسی)

پنجشنبه 19 مھر ماه ١۴٠٣ – 10 اکتوبر ٢٠٢۴